Jaaa, auch Google hat mitbekommen dass auf der anderen Seite des Teiches nicht gleich wieder die East-/West-Coast kommt. Da ist nämlich Europa, Asien und so. Und da Google da ganz stolz drauf ist darf PR-Bla-Blogger Matt Cutts auch ganz stolz verkünden, dass man hier in Zukunft auch was gegen den Spam tun möchte:
In 2006, I expect Google to pay a lot more attention to spam in other languages, whether it be German, French, Italian, Spanish, Chinese, or any other language.
[…]
If you work at a large company that has doorway pages, keyword stuffing, or other tricks against our webmaster quality guidelines in a non-English language, consider this a courtesy notice that Google will paying a lot more attention to spam in other languages in 2006. Please check your site for issues now to avoid any potential problems.
Na, dann schaun mer mal, würd ich sagen.
Bezeichnenderweise hat Matt eine deutsche Seite genommen um das ganze vorzuführen:
So automobile.de, when you believe your pages are clean enough to be reincluded in Google, send us a Google reinclusion request. Well need to hear about who suggested the SEO idea of JavaScript redirects not only on automobile.de, but on other domains such as http://www.automobile-versicherung.de/ and http://www.automobile-finanzierung.de/ and http://www.automobile-leasing.de/ and http://www.neuwagen-jahreswagen.de/ .
Glückwunsch an die Imago GmbH, ihr seid nun berühmt 🙂
Tja, kurzer Ruhm… 🙂
SEO Spam in Deutschland
Matt Cutts weist in seinem Blog darauf hin, daß Google nun auch (Doorwaypages) Spam in anderen Sprachen als englisch bekämpfen will. Spam-Bekämpfung scheint bisher für Google international kein ernsthaftes Thema gewesen zu sein?
…
der Matt. Rechnet „UK“ zu „other languages“.
Dazu der passende Kommentar von Henry Ellis:
„Uh, Matt When you say:
But were going to be stepping up our efforts in other languages, and I wont shy away from calling out examples of (French, German, UK, whatever)
I assume you know that here in the UK, we speak the same language as you guys some might even say we spoke it before you
Local SEO question-is it essential to include the metropolis identify within your key terms?